onsdag den 9. december 2009

Dansk Bredbaand leverer IPTV til Farum Midtpunkt

Det bliver nu muligt at købe TV kanaler fra Dansk Bredbaand. Kanalerne leveres gennem netstikket med en IPTV-boks.

Man kan enten vælge "ingen pakke" hos YouSee/Aplus og få alle TV kanalerne hos Dansk Bredbaand, eller man kan bruge det som supplement til lille/mellem/fuldpakke hos YouSee.

Der bliver sammensat specielle pakker og priser til Farum Midtpunkt, så du kan ikke nødvendigvis regne med prislisten på danskbredbaand.dk.

18 kommentarer:

Anonym sagde ...

Dejligt.
Burde være nok med basis hastighed?
Får vi mere at vide jul?

Mvh
Allan

Baldur Norddahl sagde ...

Dansk Bredbaand har deres egen fiber, så det er ligemeget hvilken hastighed du har. Du er garanteret perfekt kvalitet.

Der kommer mere info når vi ved mere. Jeg kan ikke sige om det bliver inden jul.

Anonym sagde ...

Er jeg den eneste som har set at den fulde pakke som den eneste er lidt over 18 kroner dyrer en aftalt?

Baldur Norddahl sagde ...

Jeg håber der er tale om en skrivefejl. 279,34 bliver til 297,34 hvis man bytter om på 7 og 9.

Jeg sendt spørgsmålet videre i systemet.

Anonym sagde ...

Tak fordi jeg forventer at min første regninge lyder 274,34 + 25 (FORDI MAN IKKE KAN KOMME PÅ PBS MED DET SAMME UNDERLIGT SYSTEM) og derefter fordi jeg tilmelder mig PBS kun 274,34 per månede.

Baldur Norddahl sagde ...

Du mener 279,34 + 25.

Og ja, det er lidt underligt at de ikke kan finde ud af at PBS tilmelde fra starten, men 25 kr er ikke nok til at jeg gider kæmpe for at gøre noget ved det.

Anonym sagde ...

Jeg har investeret i en You See boks som kræver et netværksummer. Hvad er det aktuelle netværksnummer for FM?

Baldur Norddahl sagde ...

Netværksnummer for boks er 150.
Netværksnummer for DVB-C TV er 151.

Anonym sagde ...

Så der dem som har et TV så man ikke behøver nogen boks er nu dejligt.

Men overvejer dog deres plus boks selvom mit TV ikke behøver den for så er der HDD i den hehe.

Anonym sagde ...

Hej Baldur. Først TUSIND tak for din utrolige tålmodighed, og det STORE arbejde du har og stadig ligger for dagen. Nærrer stor beundring for at du har 'gidet' - du skal jo nok høre, når der er noget i vejen, det kniber lidt mere med de rosende ord, synes jeg. Det har hjulpet mig helt utrolig meget at følge med her på bloggen. Dernæst et spørgsmål: Ved du, hvordan det ser ud med Dansk Bredbaand? Når vi beboere, at se et tilbud med "Midtpunkts-priser" INDEN tilmeldingsfristen til A+/Yousee udløber d. 15/1?

Baldur Norddahl sagde ...

Dansk Bredbaand arbejder på højtryk på at samle deres materiale. De er blandt andet ved at undersøge om det bliver muligt at tilbyde ViaSat (TV3 med mere) eller ej.

Vi håber naturligvis på at DB kan tilbyde den fulde pakke, så de kan konkurrere direkte med YouSee og ikke kun være et slags tillægsprodukt.

Jeg er usikker på om det er fysisk muligt at koble DB til før YouSee fjerner TV signalet 1. februar. Der skal nok graves, og det går muligvis ikke med frost i jorden.

Det er uheldigt for så kan alle jo blive nødt til at købe en YouSee pakke, også selvom man planlægger at skifte til DB senere. Men det kan måske ikke være anderledes.

Heldigvis er oprettelsen gratis hos YouSee og opsigelsen kun på 1 måned, så tabet er lille ved at tage en kort periode hos dem.

Jeg må derfor anbefale at bestille en YouSee pakke, hvis der ikke er kommet nyt omkring DB inden den 15. januar.

Kirsten sagde ...

Jeg synes, det er en uhørt stavnsbinding YouSee udsætter os for, ved at hæve priserne så voldsomt meget, at omvalg mellem pakkerne efter den 15. januar stort set er umulig. Det blev heller ikke oplyst under informationsmødet med YouSee. Så derfor hilses Dansk Bredbaand særdeles velkommen!

Med der er måske også andre muligheder: På YouSee's hjemmeside reklamerer de med, at man kan lave sine egen selvvalge TV-pakke ved at tilvælge minimum 4 kanaler for 12 kr. pr. kanal. Har vi også mulighed for at tilvælge sådanne favoritkanaler som supplement til f.eks. gundpakken?

Baldur Norddahl sagde ...

Hej Kirsten

Jeg mener at man minimum skal have mellempakken, for at kunne købe ekstra kanaler til 12 kr stykket.

Men måske man kan købe grundpakke og så købe de ekstra kanaler gennem DB.

Unknown sagde ...

Kirsten det er Aplus ikke Yousee som forlanger den pris at hæve og sænke pakke valget.

Yousee forlanger intet hvis du hæver eller sænker valget hvis vi var hos dem direkte så meget ved jeg da jeg har venner som er kunde hos Yousee direkte.

Omkring de kanaler til 12 Kroner det kræver du har yousee plus og deres boks og den kan kun fås hvis du har mellempakken og fuldepakke ikke hvis du har grundpakken.

Baldur Norddahl sagde ...

Hej Morten

YouSee tager præcis de samme priser, som du kan se her.

Det er lavet så smart, at der skal en teknikker ud i elmålerskabet og skifte et filter når du ændrer pakke. Så det virker ikke helt ulogisk at det skal koste noget at bruge teknikkerens tid.

Vi kan så godt blive enige om at 595 kr er lidt overdrevent.

Anonym sagde ...

Yousee har ikke 'præcis de samme priser':

Fra Yousee's prisliste:

* Skift til større kabel-tv-pakke 0 kr.
* Skift til mindre kabel-tv-pakke
295 kr.

Prisforhandlingerne med Aplus er - også på dette punkt - en ommer!

Endnu et eksempel på flot teknik, som er alt, alt for dyrt købt ind af Farum Midtpunkt. Æv!

Baldur Norddahl sagde ...

Jeg forstår ikke hvad du mener. Aplus tager også 295 kr for at skifte pakke. Det er samme priser.

Anonym sagde ...

Vedr. valgmuligheder

Hvis ikke man vil binde an med Yousee, og ikke vil vente på IP TV men gerne vil have andet end hvad stueantennen fanger, kan man altid blive kunde ved Boxer.

Vi har opsat en elektronisk antenne, en digital box, og koblet os på flex 8 abm.

Det virker fint og gør vi altid kan udskifte de 8 kanaler.

Hilsener Thor