tirsdag den 15. december 2009

YouSee signal nu aktivt

YouSees test signal er nu tilgængeligt i det nye stik. Stofas signal er stadig tilgængeligt i de gamle stik, men det bliver der slukket for 1. januar.

Alle skal derfor lave en kanalsøgning for at indstille TV'et til de nye kanalplaceringer.

Hvis du har et digitalt TV kan du indstille de digitale kanaler automatisk ved at vælge netværksnummer 151.

Hvis du har en digital TV boks kan du indstille kanalerne automatisk ved at vælge netværksnummer 150.

26 kommentarer:

morten sagde ...

Har kodet det nye signal ind, og det funger perfekt... Men hvor farummidtpunkts ITV?

Baldur Norddahl sagde ...

Der er nogle problemer med ITV som er ved at blive rettet. Det drejer sig om et kabel som er monteret uheldigt bag et skab, og som teknikkerne er i gang med at finde en løsning på.

Seneste melding er at det kommer til at virke i løbet af et par dage.

plrdk01 sagde ...

Har forgæves forsøgt både via lokal TDC butik samt YouSee kundeservie at for oprettet YouSee Plus men uden held - nogen ide om det kan lade sig gøre inden 31/12-09?
Har udfyldt og tilsendt Aplus skema med fuldpakken - passer det at signal ex ITV og digitale kanaler er 38 stks.i test signalet?

Unknown sagde ...

Jeg har fået oprette Yousee plus ved at ringe.

Og jeg har et problem mit TV smider kanalerne og hvor jeg havde lagt kanalerne hver dag.

Nej jeg har langt over 38 Digitale kanaler.

plrdk01 sagde ...

Mærkeligt - jeg brugte 20 minutter samt i røret (ex ventetid) samt tilbagekald fra kundeservice der til sidst måtte finde en højere oppe i systemet da jeg ikke tager et nej for et nej men trods al tid osv stadig nej YouSee Plus kan ikke oprettes på min adresse!
Point er også at når YouSee er udbyder så er Yousee digitale box lettest og billigst indtil 31/12-09at få fat i via ja YouSee!

Baldur Norddahl sagde ...

Jeg selv kun et gammeldags TV med katoderør. Så jeg har ingen praktisk erfaring med digitale kanaler og YouSee plus. I må lige hjælpe hinanden her.

Anonym sagde ...

Som jeg har forstået på min svigerfar der arbejder hos Yousee skal man være oprettet som Yousee kunde før man "opgradere" til Yousee Plus.

Unknown sagde ...

Baldhur jeg vil gerne stå for hjælp til alt det med digitalt TV da jeg har styr på det lige som jeg kan hjælpe med alle PC problemer.

Omkring Yousee Plus jeg har boksen nu og ser dejlige HD tv på mit LCD tv.

Jeg gik bare ned i TDC Butikken og fik den. Samt Kundeservice kan også gøre det hvis I vil kan jeg med glæde hjælpe jer med at få boksen.

Dog skal i huske alle problemer med signalet osv. er Aplus og alt med boksen og HD kanalerne hvis boksen driller er Yousee.

Unknown sagde ...

Ja nu har jeg boksen så alle de problemer i har virker underligt.

Er der noget jeg kan gøre for at hjælpe jer med at få det til at virke?

gert sagde ...

Jeg kunne godt have brug for lidt assistance med den yousee box, den påstår at der ikke er noget signal

mvh/gert
238 F

Unknown sagde ...

Gert

Der er meget dårlig signal på det digitale i farum midtpunkt vi kan ikke gøre noget før vi rammer 1 januar da Aplus ikke vil kigge på det så længe vi er på test signal.

Men har du husket at køre med et attenne kabel indre end 5 meter og sat direkte i boksen fra stikket?

gert sagde ...

Hej Morten
Efter en afkortning af kablet til det mindst mulige ( 5,2m) får jeg nogen kanaler (DR HD perfekt i mine øjne)
andre får jeg slet ikke og andre igen som en gammel computerskærm med for høj opløsning, dvs store firkantede blokke, så nu er boxen sat "på lager" til ind i det nye år

mvh/gert

Baldur Norddahl sagde ...

Jeg vil bare gøre opmærksom på at bolignettet ER færdigmeldt. Undtagen dog nogle få lejligheder i birkhøjterrasserne, hvor beboeren ikke åbnede i første omgang.

Så derfor SKAL alting altså være i orden på nuværende tidspunkt.

Det er muligt YouSee ikke vil yde support fordi de først officielt starter fra 1. januar, men A+ burde være der. Men nu er det jo snart det samme :-).

Jeg antager at du (Gert) bruger signalet fra den nye dåse.

Måske problemet er at kablet er dårligt. Jeg ville prøve med et andet kvalitetskabel. Måske du kan låne et, før du går ud og køber et dyrt kabel.

gert sagde ...

Det er faktisk et helt nyt kvalitets kabel
der er i brug, tykt og hf tæt købt ved av-cables, ham jeg talte med fortalte at YouSee/YouSee-boxe var noget kildent noget og derfor ville han ikke sælge mig et standard kabel selv ikke det dyreste, han ville simpelt hen ikke love at det virkede, så det blev x meter kabel og 2 specielle stik som jeg så selv skulle samle

Unknown sagde ...

Gert.

Kablet er for langt.

Det skal helst være under 5M.

Hvis du vil kan jeg gerne komme forbi og kigge på det for dig?

Baldur omkring Aplus nej Aplus vil ikke hjælpe da vi kørte test signal til nu.

Først nu vil de.

Omkring Yousee de vil kun hjælpe omkring boks og kanaler igennem den hvis Signalet til boksen står som Høj eller mellem ikke lav da det så er et signal problem og derved Aplus ansvar.

gert sagde ...

Det vil være meget velkomment Morten
Smid en mail på gert@redrooster.dk

plrdk01 sagde ...

Det lykkedes den 31-12-09 at få yousee plus på plads (manuelt) i TDC butik på bytorvet og må sige at signal osv. er OK og uden problemer!

Unknown sagde ...

Gert jeg har sendt en mail.

gert sagde ...

Til Baldur
Hvilket forum er det rette til at fortælle om en utrolig dårlig installation at tv-delen af bolignettet.
Jeg har i dag haft en teknikker fra Dansk Kabeltv på besøg og ud over at udskifte 2 af antenneboksene fortalte han at afisoleringen af de nye kabler var meget dårligt udført og han reparerede alle 3, problemet er bare at mit signal stadig er utroligt dårligt og jeg fik at vide at kunne teknikkerne ikke finde noget galt ved krydsfelt/forstærkere bliver jeg igen nødt til at afmontere skabe mm. i bryggerset i underetagen.
Du må meget gerne savare på:
gert@redrooster.dk

Baldur Norddahl sagde ...

Hej Gert

Du kan skrive til blokrådssekretæren på blokraad@farum-midtpunkt.dk.

Jeg skal bruge din adresse, så sender jeg det videre i systemet.

leni sagde ...

Hej jeg ved ikke om dette er det rigtige forum. Hvor finder man S kanalerne til ITV, jeg har et digital TV man kan ikke finde ud af at installere ITV. Et andet spørgsmål er om man kan blive inficeret via det lokale netværk (har dansk kabeltv's sikkerhedspakke) og kan man evt. afinstallere dem? håber at man også kan få besvaret dumme spørgsmål

Unknown sagde ...

leni sagde ...

Hej jeg ved ikke om dette er det rigtige forum. Hvor finder man S kanalerne til ITV, jeg har et digital TV man kan ikke finde ud af at installere ITV. Et andet spørgsmål er om man kan blive inficeret via det lokale netværk (har dansk kabeltv's sikkerhedspakke) og kan man evt. afinstallere dem? håber at man også kan få besvaret dumme spørgsmål

Lad mig svare: Har du ingen sikkerhed på din PC så ja kan du blive inficeret af en maskine på nettet som ikke er beskyttet selv.

Dette net sidst jeg spurgte køre uden nogen som helst beskyttelse det er op til brugeren selv.

Mit råd er at ikke betale penge til Aplus for deres 25 kroner om måneden pakke eller for at få installeret AVG det er gratis og du kan selv gøre det.

Dog vil jeg sige at det bedste sikkerhed til ens PC er betalings i fleste tilfælde.

Så sendt som i denne uge måtte jeg endnu engang se at nogen med gratis beskyttelse programmer eller pakken til 25 kroner om måneden vise falske resultater og at ting stadig kom igennem.

Baldur ret mig hvis jeg er forkert på den men jeg har ikke læst noget sted at der er beskyttelse imellem de forskellige PC'er på det er op til en selv at have noget på sin PC og derved er man åben for at man kan få noget fra en PC som ikke er beskyttet selv her på nettet.

leni sagde ...

tak for dit svar. Jeg har ellers hørt ude i byen at K-secure som dansk kabeltv tilbyder skulle være ret godt så jeg er lidt bekymret over at du har erfaring med at ting smutter ind alligevel

Unknown sagde ...

det er okay men husk på at de køre kun er en virus scanner og firewall ikke mere.

Men ja jeg arbejder inden for sikkerheds branchen og tester utrolig mange produkter og har derfor selv nogen få på min maskine det er dem som jeg indtil videre har set slippe mindst igennem af alle de andre.

dog vil der jo altid kunne komme noget igennem uanset hvad det er.

Men du kan godt bruge det hvis du vil det er da bedre end AVG hehe.

Martin sagde ...

Hvad gør man:
- har købt et Yousee Plus og fået en fin box med hjem.
- har invisteret en mindre formue i et godt antennekabel
- har fuldpakke
- kan fint modtage alle kanaler når signalet går direkte fra antennestik til tv (på nær dem som er krypteret selvfølgelig) - dr_hd står super skarpt og intet hakker
- når yousee boksen bruges er en del af kanalerne væk, andre hakker / pixellerer
- når yousee boksen meddeler at der er problemer med signalet og at fejl-bitraten er for høj

Er problemet så i signalet - eller mon i boksen... Er det yousee eller telelet der skal lave det?

Lige pt. har yousee modtaget fejlen og de er så ved at undersøge om det er deres teknikere eller andre der skal ud..

Har vi mon nogen i området som har et bedre forslag?

Maria Jane sagde ...

LG har i dag præsenteret LX9500, et Full LED HD 3D TV. Dybden er kun 22,3mm, og det endda selvom TV’et har LED belysning bag skærmen, og ikke langs kanten, som andre tynde TV benytter. Fordelen ved at placere LED lyskilderne direkte bag LCD TV skærmen er, at det giver mulighed for lokalt at justere lysstyrken, resulterende i en dynamisk kontrast på hele 10.000.000:1